Praktisk info

Påmelding
Påmeldingsfristen gikk ut 17. september. Alle foresatte skal nå ha fått sms med informasjon om hvilke aktiviteter barnet har fått plass på. Vi har dessverre ikke kapasitet til å sende ut avslag, så du får bare melding om de aktivitetene du får tilbud om.

Påmeldingsskjema skal fylles ut av foresatt. Deltagere som har fylt 18 år kan melde seg på selv.

Påmeldingen er bindende. Gi beskjed tidlig hvis du likevel ikke kan bli med, helst 72 timer i forkant slik at plassen din kan gå til noen andre. Hvis du er i karantene eller føler deg syk, kan du ikke delta.

Våre aktiviteter er for barn og unge som bor eller går på skole i Bydel Grorud. Det kan gjøres unntak i spesielle tilfeller. 

Betaling
Ikke betal på forhånd. Du skal betale etter at barnet ditt har deltatt på aktiviteten, senest 14 dager etter at aktiviteten er gjennomført.

Vi tar dessverre ikke mot kontanter, men det er mulig å betale med faktura eller VIPPS til 520683. Hvis du betaler med VIPPS, husk å skrive deltagers navn og hvilken aktivitet det gjelder i meldingsfeltet.

Se vår VIPPS-veileder.

Spesielt for overnattingsturer
Skal du delta på overnattingstur må du fylle ut reiseskjema. Før Kinsbakkenturene er det også møte for foreldre og foresatte. 

Bading
Barn som skal være med på badeaktiviteter må kunne svømme minst 25 meter på dypt vann uten hjelpemidler.

Aldersgrenser
Aldersgrensene er oppgitt for hver enkelt aktivitet. 

Forbehold om avlysninger
Aktiviteter kan bli avlyst hvis det ikke er mange nok påmeldte eller det skjer noe uforutsett. Alle tider i programmet er veiledende, og kan endres på kort varsel.

Kontaktinfo
For spørsmål om hver enkelt aktivitet, ta kontakt direkte med ansvarlig leder.


OFTE STILTE SPØRSMÅL

Jeg er usikker på om påmeldingen min ble sendt inn
Du får bekreftelse på e-post når skjemaet er sendt inn. Hvis du ikke har fått denne e-posten, er det mulig at påmeldingen din ikke er registrert. Sjekk spamfilteret og fyll ut på nytt om du ikke finner den. 

Hvordan endrer eller sletter jeg påmeldingen?
Ønsker du å endre påmeldingen din, send inn på nytt. Det er den siste som blir gjeldende. 
Ønsker du å slette påmeldingen din, ta kontakt med ferie@aktivigrorud.no.

Hvordan vet jeg om jeg har fått plass?
Vi sender svar på sms til alle som har fått plass. Vi har dessverre ikke kapasitet til å sende ut avslag, så du får bare melding om de aktivitetene du får tilbud om.

Hvordan velger dere ut hvem som får plass?
Det er dessverre begrenset antall plasser. Vi prøver så godt vi kan å gi alle tilbud om minst èn aktivitet. Noen av turene er veldig populære og har mange flere påmeldte enn vi har plasser til. Hvis du bare har meldt deg på èn aktivitet (og den er veldig populær), kan det derfor hende vi ikke har mulighet til å gi deg plass.

Hva skal jeg gjøre når jeg har fått sms?
Det er viktig at du svarer ja eller nei innen fristen, ellers risikerer du å miste plassen.

Når og hvor skal jeg møte opp?
Oppmøtetid og -sted står i programmet og sendes ut på SMS.

Hva skal jeg ta med på turen?
Reise og inngangsbillett er inkludert i prisen. Klær må passe til vær og aktiviteter. Ta med matpakke og drikke. Hvis du trenger noe spesielt utstyr står det i programmet, og det sendes ut i forkant til e-postadressen du registrerte i påmeldingen. 

Kan man stå på venteliste eller melde seg på etter at fristen har gått ut?
Turer: På grunn av utfylling av reiseskjema og foresattesamtykke tar vi ikke inn andre deltagere enn de som var påmeldt i nettskjemaet. Selv om du ikke får plass i første runde, står du automatisk på venteliste. Hvis noen takker nei til plassen sin kan det hende du får sms med tilbud om plass. Men det går ikke an å sende inn ny påmelding etter at fristen har gått ut.

Du står automatisk på venteliste, og hvis noen takker nei til plassen sin, kan det hende

Aktiviteter i nærområdet: Ja. Her kan det hende vi kontakter de som var påmeldt som ikke fikk plass, eller at vi legger ut åpen påmelding på nettsidene våre og i sosiale medier.

Aktiviteter i nærområdet: Ja. Her kan det hende vi kontakter de som var påmeldt som ikke fikk plass, eller at vi legger ut åpen påmelding på nettsidene våre og i sosiale medier.

Kan man få støtte til å betale deltageravgiften?
Hvis du har veldig lyst til å være med, men mangler penger, snakk med en av klubblederne om muligheten til å søke om støtte.

Hvorfor har dere ikke tilbud for barn yngre enn 5. trinn?
Bydel Grorud er organisert slik at Aktivitetsenheten har tilbud til aldersgruppen 5. trinn – 23 år, mens yngre barn ligger utenfor vårt ansvarsområde. 


Generelle henvendelser om Ferieklubben: 
ferie@aktivigrorud.no 
41 23 93 76.

Tilbake til ferieprogrammet

© 2020 Aktivitetsenheten i Bydel Grorud, Oslo kommune