Praktisk info og ofte stilte spørsmål om ferietilbudet

Påmelding
Fristen for å melde seg på er 5. mai. Påmelding skal fylles ut av foresatt. Deltagere som har fylt 18 år kan melde seg på selv.
Har du flere barn å melde på, send inn en ny påmelding for hvert barn.

VIKTIG: Påmeldingen er bindende. Hvis du likevel ikke kan delta, si fra til ansvarlig leder så fort som mulig. Det er mange som står på venteliste, og på den måten kan noen andre få sjansen til å bli med.

Hvem kan delta?
Våre aktiviteter er for barn og unge som bor eller går på skole i Bydel Grorud. Det kan gjøres unntak i spesielle tilfeller.

Aldersgrenser
Aldersgrensene er oppgitt for hver enkelt aktivitet. I sommerferien regner vi aldersgrensen ut fra det trinnet barnet går i når påmeldingen blir fylt ut. Etter at du har fylt 19 år kan du dessverre ikke delta på turene i Ferieklubben, med mindre det spesifikt står at aktiviteten er for eldre ungdom.

Forbehold om avlysning og endringer
Ferieaktivitetene finansieres av eksterne midler som søkes om fra år til år. Vi vet ikke når vi lager programmet hvor mye vi har i budsjett. Aktiviteter kan derfor utgå dersom vi får mindre midler enn vi søkte om.

Det må også være et minimum antall deltagere påmeldt per aktivitet for å kunne gjennomføre. Alle tider i programmet er veiledende, og kan endres på kort varsel hvis det oppstår noe uforutsett.

Tildeling av plasser
Du skal få SMS før 12. mai med info om hvilke aktiviteter ditt barn har fått plass på. Vi har dessverre ikke kapasitet til å sende ut avslag, så du får bare melding om de aktivitetene du får tilbud om.

Lommepenger & utstyr
Alle aktiviteter er gratis! Klær må passe til vær og aktiviteter. Ta med matpakke og drikke.
Hvis du trenger noe spesielt utstyr eller lommepenger, står det i programmet.

Spesielt for overnattingsturer
Skal du delta på overnattingstur må du fylle ut reiseskjema. Før Kinsbakkenturene er det også møte for foreldre/foresatte.

Bading
Barn som skal være med på badeaktiviteter må kunne svømme minst 25 meter på dypt vann uten hjelpemidler.

Tilrettelegging for spesielle behov
Det er viktig for oss at våre aktiviteter er så inkluderende som mulig. Om deltager har spesielle behov, ta kontakt på 41 23 93 76, slik at vi sammen kan finne ut av hvordan det er mulig for oss å tilrettelegge for synshemming, hørselshemming, bevegelseshemming eller lignende.

Kontaktinfo
For spørsmål om hver enkelt aktivitet, ta kontakt direkte med lederen som står oppgitt i programmet. For generelle henvendelser om ferietilbudene, skriv e-post til ferie@aktivigrorud.no.


OFTE STILTE SPØRSMÅL

Jeg er usikker på om påmeldingen min ble sendt inn
Du får bekreftelse på e-post når skjemaet er sendt inn. Hvis du ikke har fått denne e-posten, er det mulig at påmeldingen din ikke er registrert. Sjekk spamfilteret og fyll ut på nytt om du ikke finner den.

Hvordan endrer eller sletter jeg påmeldingen?
Ønsker du å endre påmeldingen din, send inn på nytt. Det er den siste som blir gjeldende.
Ønsker du å slette påmeldingen din, ta kontakt med ferie@aktivigrorud.no.

Hvordan vet jeg om jeg har fått plass?
Vi sender svar på sms til alle som har fått plass. Vi har dessverre ikke kapasitet til å sende ut avslag, så du får bare melding om de aktivitetene du får tilbud om.

Hvordan velger dere ut hvem som får plass?
Det er dessverre begrenset antall plasser. Vi prøver så godt vi kan å gi alle tilbud om minst én aktivitet. Noen av turene er veldig populære og har mange flere påmeldte enn vi har plasser til. Hvis du bare har meldt deg på én aktivitet (og den er veldig populær), kan det derfor hende vi ikke har mulighet til å gi deg plass.

Hva skal jeg gjøre når jeg har fått sms?
Det er viktig at du svarer ja eller nei innen fristen, ellers risikerer du å miste plassen.

Når og hvor skal jeg møte opp?
Oppmøtetid og -sted står i programmet og sendes ut på SMS.

Kan venner eller søsken få plass sammen?
Du kan legge inn ønske om å få plass sammen med en venn eller et søsken. Vi skal prøve å ta hensyn til dette, men vi kan dessverre ikke love noe.

Kan man stå på venteliste hvis man ikke fikk plass?
Hvis du ikke får plass i første runde, står du automatisk på venteliste. Hvis noen takker nei til plassen sin kan det hende du får sms med tilbud om plass.

Kan man melde seg på etter at fristen har gått ut?
Vi stenger påmeldingsskjemaet 5. mai. Etter dette er det ikke mulig å melde seg på. Hvis det skulle vise seg at vi har ledige plasser, blir restplasser lagt ut på våre nettsider.

Hvorfor har dere ikke tilbud for yngre barn?
Bydel Grorud er organisert slik at Aktiv i Grorud har tilbud til aldersgruppen 5. trinn – 23 år, mens yngre barn ligger utenfor vårt ansvarsområde.

Kan dere skrive navn på barnet når dere sender ut tilbud om plass?
Vi er helt enige i at det beste er om vi kan skrive navn på barnet i meldingen med tilbud om plass. Grunnen til at det ikke er sånn nå, er at verken påmeldingsløsningen eller tjenesten vi bruker til å sende ut SMS fungerer optimalt for formålet. Det blir derfor dessverre for arbeidskrevende å lage personlige meldinger til alle. Vi jobber med å finne en bedre måte å gjøre dette på.

© 2024 Aktivitets- og kulturenheten i Bydel Grorud, Oslo kommune